Hírek

Elérhetőségek

Lajoskomáromi Győzelem Horgász Egyesület

Rövid története:

Egyesületünk Győzelem Horgász Egyesület néven 1979-ben 43 fős létszámmal alakult meg, a helyi termelőszövetkezet által rendelkezésünkre bocsátott „alsó” és „felső” tóra alapozva működését. Pár évvel egyesületünk alakulása előtt az első víztározón a termelőszövetkezet kacsaneveldét működtetett. Ebben az időszakban, a tóban élő halak szinte teljesen kipusztultak. A „középső tóban” számottevő mennyiségű hal volt, így horgászatunkat megalapozva az első haltelepítéseket ezen tavunkban kezdtük el. Pontyot, amurt, busát és egyéb halat telepítettünk jelentős mennyiségben, ezáltal szinte az első pillanattól fogva kellemes kikapcsolódást, élményt nyújtva kezdtük meg tevékenységünket. Ragadozó hal telepítésére csak pár év múlva került sor, először csukák behelyezésével színesítettük halállományunkat. Csukáink megtalálták életfeltételeiket és már a 80-as évek végén rekordlistás példányok estek zsákmányul. A 12-14 kg-os példányok sok horgásztársunkkal megkedveltették a rablóhal horgászat rendkívüli élményét. 1980-ban birtokba vettük az 1, 5 ha-s „alsó” tavunkat. Összehangolt, lelkes társadalmi munkával az elvadult környezetből horgászható vizet és gondozott partot varázsoltunk. Ezen kis tavat jelenleg halutánpótlás nevelésére hasznosítjuk, ezzel is segítve halgazdálkodásunkat. Jelen időszakban pontyot, amurt és csukát nevelünk. „Felső” tavunk telepítése később kezdődött, ennek ellenére igen szép állomány alakult ki az évek során. 20 kg-ot is meghaladó amurjaink, 15 kg-os és 8 kg-os pontyaink, és süllőink kifogása páratlan élményt nyújt horgásztársainknak. Valószínűleg ennek köszönhetően taglétszámunk közel 150 főre bővült és mára településünk legnagyobb létszámmal működő közössége vagyunk. Minden évben megrendezzük horgászversenyünket, ápolva ezzel a kezdetek óta élő hagyományunkat. A környékbeli horgászegyesületekkel karöltve vándorkupát hoztunk létre és küzdöttünk érte számos alkalommal, több-kevesebb sikerrel. Csapatunk legjobb eredménye a megyei verseny 3. helyezése, melyet a velencei-tavi evezőspályán megrendezett versenyen értünk el. Sajnos hasonló rendezvényeken már régóta nem képviselhettük egyesületünket. A jövőben több verseny lebonyolítását is tervezzük, bevonva ezzel a horgászat különböző területeinek jeles képviselőit. Lehetőséget szeretnénk biztosítani a bojlizás szerelmeseinek vizeink kipróbálására, kapitális pontyok és amurok megfogásának élményét nyújtva, segítve ezzel horgásztársaink ez irányú tapasztalatszerzését és újabb „horgászbarátságok” születését.