Hírek

Elérhetőségek

Lajoskomáromi Polgármesteri Hivatal feladatai

LAJOSKOMÁROMI POLGÁRMESTERI HIVATAL  FELADATAI

I. Általános feladatok

 

1. A képviselőtestület és bizottságok működésével, valamint a polgármester és a jegyző tevékenységével kapcsolatban meghatározott feladatok.

Előterjesztések elkészítése, a testületek és tisztségviselők döntéseinek végrehajtása, a végrehajtás szervezése és ellenőrzése. A helyi képviselők munkájának segítése.

 

2. Az időszakosan jelentkező feladatok ellátása:

- Az országgyűlési képviselők, az önkormányzati képviselők és polgármesterek, a nemzetiségi önkormányzati választásokkal, a népszavazással kapcsolatos feladatok.

- A jogszabályokban foglalt, időközönként jelentkező hatósági és szervezési feladatok (pl. népszámlálás).

- Jogszabályban kötelező érvénnyel elrendelt statisztikai adatszolgáltatás.

 

3. A lakosság tájékoztatása és véleményének kikérése.

 

4. A társadalmi szervezetekkel, társszervekkel, közszolgáltatást végző szervekkel való együttműködés.

 

5. Kapcsolattartás:

- helyi önkormányzatokkal

- szakhatóságokkal,

- az önkormányzat intézményeivel,

- az osztály feladatkörével összefüggésben

más szervekkel.

A szervezeti egységen belül közvetlen a munkakapcsolat:

- a pénzügyi és költségvetési ügyintézőkkel

- a z igazgatási ügyintézőkkel

Az ügyintézők az egymás tevékenységét, feladatellátását érintő információt írásban 5 napon belül kötelesek egymáshoz eljuttatni. A pénzügyi kihatású tevékenységet érintően kötelesek a pénzügyi ügyintőknek

   - a feladat jelentkezését követően 5 napon belül (pályázatok esetén is!)

- a képviselőtestületi, bizottsági és tisztségviselői döntést követően a határozatban feltüntetett határidőre,

   - a következő évi költségvetési javaslat előkészítése időszakában a tárgyév október 15-ig

az adatszolgáltatást írásban, a megalapozó dokumentumokra utalással teljesíteni.

Az önkormányzati pályázatok előkészítéséhez szükséges adatszolgáltatást határidőre a kért tartalommal teljesíteni.

 

 

II. Pénzügyi, Gazdálkodási feladatok

 

-  a település költségvetéssel, gazdálkodással, tervezéssel kapcsolatos feladatok

- közgazdasági elemzési feladatok

- számviteli feladatok

- adóügyi, hatósági, igazgatási (adó kivetése, nyilvántartása, beszedése ) feladatok

- a költségvetés módosításához és finanszírozásához kapcsolódó évközi feladatok ellátása,

- a képviselőtestület pénzügyi vonatkozású döntéseinek előkészítése és végrehajtása

- ellátja a részben önálló intézmények gazdálkodásával összefüggő pénzügyi és számviteli feladatokat

- ellátja az önkormányzati vagyonleltárral, vagyon nyilvántartással kapcsolatos feladatokat

- az önkormányzat privatizációs és vállalkozással, társasági tulajdonával, értékpapírjainak kezelésével kapcsolatos feladatokat, bérleményekkel kapcsolatos feladatokat

- nyilvántartja a vagyoni kört érintő szerződéseket

- ellátja a cél, a címzett és egyéb támogatások igénylésével és elszámolásával kapcsolatos feladatokat.

- ügyviteli feladatokat végez.

 

III. Hatósági feladatok

 

- anyakönyvi igazgatási feladatok

- ipari, kereskedelmi feladatok

- állategészségügyi szabályzatból eredő igazgatási feladatok

- növényvédelmi igazgatási feladatok

- mezőgazdasági funkcióból eredő szervezési-igazgatási feladatok

- hatósági bizonyítványok és igazolványok kiadásával kapcsolatos igazgatási feladatok

- gyermekvédelmi igazgatási feladatok

- szociális igazgatási feladatok

- ügyfélszolgálati feladatok

- egyéb ügyviteli feladatok.

 

IV. Településüzemeltetési feladatok

 

- településfejlesztési és rendezési feladatok

- fejlesztések, beruházások szervezési és lebonyolítási feladatai

- környezet- és természetvédelmi feladatok

- közterület-használat engedélyezési hatósági feladatok

- településüzemeltetési, működtetési feladatok

- közvilágítás

- energiaellátás

- tömegközlekedés szervezés

- közterület- fenntartás

- köztisztaság

- vízgazdálkodás

- vízellátás

- szennyvízcsatornázás

- köztemető-fenntartás

- útfenntartási, - kezelési, forgalomszervezési feladatok 

-  kommunális és egyéb közszolgáltatási feladatok koordinálása, e területeken éves

   és hosszú távú fejlesztési tervek elkészítése, a végrehajtások ellenőrzése

- lakás, helyiség és telek gazdálkodás, ingatlan fenntartás karbantartási feladatok, önkormányzati tulajdonú földek hasznosítása,

- önkormányzati tulajdonú ingatlanok értékesítése, egyéb feladatok (telekhatár-rendezés, megosztás, stb.)

- önkormányzati vagyon átadás-átvétel, birtokbavétellel, birtokbaadással kapcsolatos teendők

- ügyviteli feladatok

 

 

V. Szervezési feladatok

 

- képviselőtestületi, bizottsági munkával kapcsolatos szervezési ügyviteli feladatok

- személyzeti és a köztisztviselőkkel munkaügyi nyilvántartási feladatok

- ügyirat-kezelési és ügyirat-nyilvántartási feladatok

- a hivatali apparátus ügyviteli feladatai

- gondoskodik az SZMSZ valamint a képviselőtestület egyéb rendeleteinek és mellékleteinek folyamatos karbantartásáról, a rendeletek és határozatok nyilvántartásáról

- ellátja a Lajoskomárom – Dég Szennyvízcsatorna hálózat működéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat

- előkészíti a honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófavédelmi feladatok irányításához és végrehajtásához kapcsolódó polgármesteri, valamint a jegyzői hatáskörbe tartozó feladatokat

- a hivatal munkavédelmi feladatainak ellátása

- a lakossági fórumokon a képviselőtestületi tagok beszámolóin elhangzott javaslatok, panaszok feldolgozása, megválaszolása

- pályázat figyelés, kezelés

- önkormányzati beruházási, felújítási, működési pályázatok kezelése (benyújtás, kapcsolattartás, elszámolás, szakmai beszámoló),

- közbeszerzési eljárások ügyintézése.

 

Felügyeleti szerv:  Fejér Megyei Kormányhivatal 8000 Székesfehérvár, Szent István tér 9.    (KORMÁNYHIVATALOK - Fejér Megyei Kormányhivatal - Elérhetőségek, szervezet (kormanyhivatal.hu)