LAJOSKOMÁROMI POLGÁRMESTERI HIVATAL FELADATAI
I. Általános feladatok
1. A képviselőtestület és bizottságok működésével, valamint a polgármester és a jegyző tevékenységével kapcsolatban meghatározott feladatok.
Előterjesztések elkészítése, a testületek és tisztségviselők döntéseinek végrehajtása, a végrehajtás szervezése és ellenőrzése. A helyi képviselők munkájának segítése.
2. Az időszakosan jelentkező feladatok ellátása:
- Az országgyűlési képviselők, az önkormányzati képviselők és polgármesterek, a nemzetiségi önkormányzati választásokkal, a népszavazással kapcsolatos feladatok.
- A jogszabályokban foglalt, időközönként jelentkező hatósági és szervezési feladatok (pl. népszámlálás).
- Jogszabályban kötelező érvénnyel elrendelt statisztikai adatszolgáltatás.
3. A lakosság tájékoztatása és véleményének kikérése.
4. A társadalmi szervezetekkel, társszervekkel, közszolgáltatást végző szervekkel való együttműködés.
5. Kapcsolattartás:
- helyi önkormányzatokkal
- szakhatóságokkal,
- az önkormányzat intézményeivel,
- az osztály feladatkörével összefüggésben
más szervekkel.
A szervezeti egységen belül közvetlen a munkakapcsolat:
- a pénzügyi és költségvetési ügyintézőkkel
- a z igazgatási ügyintézőkkel
Az ügyintézők az egymás tevékenységét, feladatellátását érintő információt írásban 5 napon belül kötelesek egymáshoz eljuttatni. A pénzügyi kihatású tevékenységet érintően kötelesek a pénzügyi ügyintőknek
- a feladat jelentkezését követően 5 napon belül (pályázatok esetén is!)
- a képviselőtestületi, bizottsági és tisztségviselői döntést követően a határozatban feltüntetett határidőre,
- a következő évi költségvetési javaslat előkészítése időszakában a tárgyév október 15-ig
az adatszolgáltatást írásban, a megalapozó dokumentumokra utalással teljesíteni.
Az önkormányzati pályázatok előkészítéséhez szükséges adatszolgáltatást határidőre a kért tartalommal teljesíteni.
II. Pénzügyi, Gazdálkodási feladatok
- a település költségvetéssel, gazdálkodással, tervezéssel kapcsolatos feladatok
- közgazdasági elemzési feladatok
- számviteli feladatok
- adóügyi, hatósági, igazgatási (adó kivetése, nyilvántartása, beszedése ) feladatok
- a költségvetés módosításához és finanszírozásához kapcsolódó évközi feladatok ellátása,
- a képviselőtestület pénzügyi vonatkozású döntéseinek előkészítése és végrehajtása
- ellátja a részben önálló intézmények gazdálkodásával összefüggő pénzügyi és számviteli feladatokat
- ellátja az önkormányzati vagyonleltárral, vagyon nyilvántartással kapcsolatos feladatokat
- az önkormányzat privatizációs és vállalkozással, társasági tulajdonával, értékpapírjainak kezelésével kapcsolatos feladatokat, bérleményekkel kapcsolatos feladatokat
- nyilvántartja a vagyoni kört érintő szerződéseket
- ellátja a cél, a címzett és egyéb támogatások igénylésével és elszámolásával kapcsolatos feladatokat.
- ügyviteli feladatokat végez.
III. Hatósági feladatok
- anyakönyvi igazgatási feladatok
- ipari, kereskedelmi feladatok
- állategészségügyi szabályzatból eredő igazgatási feladatok
- növényvédelmi igazgatási feladatok
- mezőgazdasági funkcióból eredő szervezési-igazgatási feladatok
- hatósági bizonyítványok és igazolványok kiadásával kapcsolatos igazgatási feladatok
- gyermekvédelmi igazgatási feladatok
- szociális igazgatási feladatok
- ügyfélszolgálati feladatok
- egyéb ügyviteli feladatok.
IV. Településüzemeltetési feladatok
- településfejlesztési és rendezési feladatok
- fejlesztések, beruházások szervezési és lebonyolítási feladatai
- környezet- és természetvédelmi feladatok
- közterület-használat engedélyezési hatósági feladatok
- településüzemeltetési, működtetési feladatok
- közvilágítás
- energiaellátás
- tömegközlekedés szervezés
- közterület- fenntartás
- köztisztaság
- vízgazdálkodás
- vízellátás
- szennyvízcsatornázás
- köztemető-fenntartás
- útfenntartási, - kezelési, forgalomszervezési feladatok
- kommunális és egyéb közszolgáltatási feladatok koordinálása, e területeken éves
és hosszú távú fejlesztési tervek elkészítése, a végrehajtások ellenőrzése
- lakás, helyiség és telek gazdálkodás, ingatlan fenntartás karbantartási feladatok, önkormányzati tulajdonú földek hasznosítása,
- önkormányzati tulajdonú ingatlanok értékesítése, egyéb feladatok (telekhatár-rendezés, megosztás, stb.)
- önkormányzati vagyon átadás-átvétel, birtokbavétellel, birtokbaadással kapcsolatos teendők
- ügyviteli feladatok
V. Szervezési feladatok
- képviselőtestületi, bizottsági munkával kapcsolatos szervezési ügyviteli feladatok
- személyzeti és a köztisztviselőkkel munkaügyi nyilvántartási feladatok
- ügyirat-kezelési és ügyirat-nyilvántartási feladatok
- a hivatali apparátus ügyviteli feladatai
- gondoskodik az SZMSZ valamint a képviselőtestület egyéb rendeleteinek és mellékleteinek folyamatos karbantartásáról, a rendeletek és határozatok nyilvántartásáról
- ellátja a Lajoskomárom – Dég Szennyvízcsatorna hálózat működéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat
- előkészíti a honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófavédelmi feladatok irányításához és végrehajtásához kapcsolódó polgármesteri, valamint a jegyzői hatáskörbe tartozó feladatokat
- a hivatal munkavédelmi feladatainak ellátása
- a lakossági fórumokon a képviselőtestületi tagok beszámolóin elhangzott javaslatok, panaszok feldolgozása, megválaszolása
- pályázat figyelés, kezelés
- önkormányzati beruházási, felújítási, működési pályázatok kezelése (benyújtás, kapcsolattartás, elszámolás, szakmai beszámoló),
- közbeszerzési eljárások ügyintézése.
Felügyeleti szerv: Fejér Megyei Kormányhivatal 8000 Székesfehérvár, Szent István tér 9. (KORMÁNYHIVATALOK - Fejér Megyei Kormányhivatal - Elérhetőségek, szervezet (kormanyhivatal.hu)